معرفی نرم افزار آرونت

مکانات کلی زیر از قابلیت های عمومی نرم افزار است و امکان اضافه کردن ابزارهای جانبی و توسعه وب سایت بر اساس نیازهای بازار وجود دارد.

1) ثبت نام و ساخت پروفایل شخصی افراد

2) تالارهای گفتگو

3) وبلاگهای شخصی

4) امکان تعامل اعضا با یکدیگر و دعوت سایرین برای پیوستن به سایت

5) آلبوم تصاویر

6) سیستم های ارتباطی اعضا با یکدیگر و مدیرسایت با اعضا

7) امکان تطبیق الگوی گرافیکی با الگوی گرافیکی سایت

8) امکان تشکیل گروه های کوچکتر از افراد:

تالار گفتگوی تخصصی گروه
گالری تصاویر گروه
تعامل بین اعضای گروه

9) شبکه دوستان

10) نمایش روند فعالیت ها: از طریق این امکان تغییراتی مانند آخرین نظرات، جدیدترین افراد عضو شده، وبلاگ های منتشر شده، فایل های ویدئویی یا تصاویر جدید در فهرستی به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.

11) امکان سفارشی سازی پروفایل اعضا: از طریق این امکان می توان فرم های ثبت نام اعضا را به شیوه خاصی که مورد نظر مدیر سایت است ، طراحی نمود، موارد زیر در ابزار وجود دارد:

امکان استفاده از فیلدهای آماده برای درج در فرم ثبت نام
امکان تغییر در فیلدهای آماده
امکان تعریف فیلدهای متنوع برای شناخت علاقه مندیهای افراد جهت کاربردهای گوناگون
امکان تعریف فیلدهای اختیاری و اجباری

12) سیستم ارسال پیام: این ابزاری مناسب برای ارتباط دو نفره بین اعضاست و برای اطلاع رسانی های خصوصی کاربرد دارد. امکانات آن شامل موارد زیر است:

صندوق پیام های دریافتی
صندوق پیام های ارسالی
امکان ایجاد پیام

13) امکانات مدیریت تصاویر

14) امکان ایجاد ارتباط با دیگر شبکه های اجتماعی، مانند MyBlog ، Facebook ، twitter

15) امکان ارتباط با نرم افزار فروشگاه

16) امکان مدیریت کامل بر تمام محتویات سایت

17) انواع ماژولهای نمایشی شامل:

آخرین اعضای پیوسته به سایت
آخرین اعضای که به سایت وارد شده اند
آخرین گروهها
آخرین بلاگهای بروز شده
آخرین پستهای تالار گفتگو
آخرین تصاویر ...

18) استفاده از مفهوم برچسب هم برای جستجو و یافتن ساده تر مطالب توسط کاربران و هم کمک به ثبت در موتورهای جستجو

19) بهینه برای ثبت و ارتقا در موتورهای جستجو

 

اولین تبدیل USB 3.0 به HDMI توسط DisplayLink تولید شد

این تبدیل کوچک می تواند تصاویر را از طریق واسط USB 3.0 به نمایشگری با پورت اتصال کابل HDMI منتقل کند.

Winstars در روز سه شنبه در جمع مسئولین و توسعه دهندگان اینتل، محصول جدید خود را که به پورت USB 3.0 متصل می شود، معرفی کرد.

Dennis Crespo نایب رئیس کمپانی بخش فروش و توسعه ی تجاری DisplayLink، در این باره می گوید:

Winstars با استفاده از کارایی بالای پورت USB 3.0 تبدیلی پر سرعت طراحی کرده است. DisplayLink یک ابزار جانبی برای انتقال ویدئوهایی با رزولوشن بالا و صدایی با کیفیت با استفاده از پورت متداول USB 3.0 تولید کرده است. کاربران با استفاده از آن می توانند PC خود را به تلویزیون های HDTV متصل کرده و از سرگرمی ها لذت ببرند.

قطعه ی کلیدی تبدیل USB 3.0 به HDMI ، چیپ Winstar DL-3500 است. بنابر اظهارات کمپانی سازنده، این چیپ توانایی بالایی در ایجاد گرافیک مجازی دارد، با استفاده از آن می توان یک نمایشگر اضافه را در وضعیت Mirror یا Extended به کامپیوتر اضافه کرد. بیشترین رزولوشن پشتیبانی شده ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. علاوه بر این آداپتور مذکور،  زمان تاخیر بسیار پایینی دارد، حرکت پنجره ها و نشانگر موس روان است و بازی ها و فیلم های تمام صفحه ای به صورت ۳ بعدی نیز به طور کامل پشتیبانی شده است. همچنین توانایی تشخیص صدای ۲٫۱ کاناله یا ۵٫۱ کاناله به طور اتوماتیک وجود دارد.

اگر دسکتاپ شما یا لپ تاپ شما دارای پورت HDMI است، نیازی به این وسیله نخواهید داشت. برای کسانی که دوست دارند صفحه نمایش دستگاه خود را گسترش دهند و پورت USB 3.0 در اختیار ندارند نیز محصول مشابهی توسط Winstar عرضه شده است.

محصولات دیگری برای تبدیل USB به DVI و همچنین به YPBPR (یا component) تا رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (FULL HD) نیز عرضه شده است. Winstar تبدیل USB 3.0 به HDMI را برای پردازنده های نسل بعدی اینتل و سیستم های دارای پورت USB 3.0 عرضه خواهد کرد.

تبلت سامسونگ با سیستم عامل ویندوز ۸ کمتر از ۳ ثانیه بوت می شود

همان طور که انتظار می رفت، مایکروسافت ۵۰۰۰ دستگاه از کامپیوترهای لوحی سامسونگ سری ۷ را به صورت ویژه عرضه کرده است تا سیستم عامل جدید خود را به صورت پیش نمایشی، معرفی کند.

این تبلت ۱۱٫۶ اینچی برای استفاده از سنسورها در محیط سیستم عامل جدید خود، آپگرید شده است. UEFI (جایگزین BIOS در مادربوردهای قدیمی تر است) جدید آن بوت کردن سیستم عامل از حافظه ی دیسک حالت جامد (SSD) داخلی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت را در کمتر از ۳ ثانیه را ممکن میسازد!

برای دسترسی دائم به اینترنت نیز هر دستگاه به همراه سرویس اینترنت بی سیم نسل سوم (یا ۳G) با حجم ۲ گیگابایت در ماه برای تمام سال آینده عرضه میشود. ویندوز ۸ یک مد جدید به اسم متصل در حالت استندبای دارد که در این حالت در حالی که دستگاه خاموش و ساکت است، گاهی بیدار شده و با دسترسی به اینترنت خود را آپدیت می کند.

این تبلت شبیه دیگر مدل های سری ۷ است، صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل دارد که از لمس با انگشت و هچنین خودکار لمسی پشتیبانی می کند. یک پردازنده با ولتاژ پایین از سری Core i5 در کنار ۴ گیگابایت حافظه ی RAM در آن مورد استفاده قرار گرفته است. خروجی HDMI یا جایگاه کارت حافظه ی microSD و پورت USB نیز روی آن دیده می شود.

تبلت جدید برای کاربردهای نرم افزار نویسی و برای رفع باگ از نرم افزارهای سخت افزاری که شبیه نرم افزارهای پشتیبانی شده هستند، عرضه میشود. طبق اظهارات مسئولین مایکروسافت در نمایشی که برای عرضه ی ویندوز ۸ ترتیب داده شد، تبلت هایی که از پردازنده های ARM استفاده می کنند دارای بازدهی بهتری نسبت به مدل های دارای پردازنده های اینتل هستند.

در حال حاضر طراحی مرجع و اصلی تبلت های دارای ویندوز ۸ نسبت به تبلت هایی با سیستم عامل اندروئید یا iOS ، بیشتر به کامپیوترهای شبیه هستند. مایکروسافت هنوز کار خود در مورد ویندوز ۸ را به اتمام نرسانده و احتمالا اطلاعات بیشتری نیز تا اوایل سال بعدی در مورد آن منتشر نخواهد کرد.

مدیریت حساب های توییتر و آیدنتیکا با Choqok

مدیریت حساب های توییتر و آیدنتیکا با Choqok (ویژه سیستم عامل لینوکس)


چغوک به معنای گنجشک در گویش خراسانی یک نرم افزار دسکتاپ برای توییتر نویسی در محیط میزکار KDE است که توسط برنامه نویسان ایرانی ساخته شده است و آخرین نسخه آن ( ۰٫۵ ) در اولین روز سال جدید ( ۱۳۸۸ ) منتشر شده است.

برای کسانی است که واقعا معتاد به توئیت گذاشتن در توئیتر هستند، دسترسی ثابت به توئیتر (یا Identi.ca ، که جامعه منبع بازی از توییتر است) به همان اندازه ضروری و حیاتی است که خوردن غذا و آب. در سطوح مختلف، این دسترسی ممکن است برای آن دسته از طرفداران توییتر که کاربر این شبکه هستند، اما لزوما دم به ساعت پای رایانه ننشسته و گه گاهی پستی را توئیت می کنند نیز کاربرد دارد.

یک انتخاب ممکن این است که هر بار مرورگر وب خود  را باز کرده و به سایت توئیتر برویم. در حالی که این یک راه حل بدیهی و سر راست است، اما باید توجه کنید که زمانی که پنجره مرورگر وب خود را کمینه می کنید از وقایع رخ داده در صفحه خود غافل خواهید بود. همچنین، باز بودن پنجره مرورگر که معمولا از نظر صرف منابع سیستمی مانند حافظه رم اثر خوشایندی ندارد نیز مزید بر علت می شود که به فکر راه حل جایگزینی باشید. بنابراین، بهترین راه حل پیش رو بندی استفاده از کلاینت دسکتاپی توییتر روی میز کار رایانه شما برای آگاهی از اتفاقات رخ داده درون شبکه است.

درباره Choqok

Choqok یک کلاینت کم حجم و کاربردی برای توئیتر و Identi.ca   است که برای یکپارچه سازی با محیط رومیزی KDE طراحی شده. تا آنجا که به کاربران رسانه های اجتماعی مربوط می شود، Gwibber دیگر نرم افزار دسکتاپی در این زمینه است که شاید بهتر شناخته شده باشد، اما این برنامه  برای اجرا تحت دسکتاپ  GNOME مناسب تر است. شما همیشه می توانید Gwibber  را در محیط KDE امتحان کنید، اما من همیشه نرم افزار هایی را ترجیح می دهم که برای محیط دسکتاپ مورد استفاده خودم بومی سازی شده باشند. با Choqok ، شما به سرعت و به راحتی می توانید در جریان حساب توییتر خود در هر زمان قرار گرفته و موارد اطلاع رسانی (notifications) را درست بر روی دسکتاپ خود مشاهده نمایید.

نصب و شروع کار

برای نصب کردن Choqok ، همه کاری که باید انجام دهید این است که  پکیج برنامه را  با همین نام در برنامه package manager خود جستجو کرده  و آن را همراه با همه برنامه های وابسته نصب کنید. پس از کامل شدن نصب ، شما می توانید Choqok را از طبقه بندی Internet  در منوی خود را راه اندازی کنید.

Choqok  با صفحه نمایش خاص خود ظاهر می شود و از شما برای وارد کردن اطلاعات حساب کاربری تان سوال می کند. جلو بروید و روی Yes کلیک کنید، سپس در پنجره «گزینه ها»  (options) به قسمت Accounts بروید. در سمت چپ ، باید دکمه اضافه کردن (add) وجود داشته باشد ، که با آن شما می توانید یک حساب به خدمات مناسب اضافه کنید. به یاد داشته باشید که Identi.ca تحت بخش “StatusNet” قرار دارد. گام ها را همانطور که برنامه از شما می خواهد تکمیل کنید، تا زمانی که برنامه اعلام کند هویت شما تایید (authenticated) شده.

طرح اصلی برنامه

پنجره اصلی برنامه ساده و سازمان یافته  حفظ شده است. مانند همیشه در بالای کادر برنامه شما  نوار منو، همراه با گزینه سفارشی سازی با عنوان ” More ”  را می بینید که اجازه می دهد تا شما چند گزینه بیشتر را هنگام کار با توییتر بتوانید انتخاب کنید، و یک  دکمه Mark all as read “علامت گذاری به عنوان خوانده شده”. کادر خالی بین نوار منو و کادر وقایع برای به روز رسانی وضعیت شما در نظر گرفته شده. هر پیامی که بخواهید (پس از تایپ کردن و زدن کلید Enter از صفحه کلید  چرا که دکمه ارسال وجود ندارد) به هر حساب کاربری انتخاب شده ارسال خواهد شد.

برای ارسال هر چیزی به حساب های متعدد به صورت یکجا شما می توانید Quick Post  را از منوی File انتخاب کنید را انتخاب کنید و سپس حساب های خاص (یا همه کاربران دوست) را که میخواهید چیزی برای اطلاعشان ارسال / توئیت کنید را مشخص کنید.

کادر وقایع (Timelines)

کادر وقایع خود  به سادگی به زبانه های کوچک سازمان یافته است. شما با یک tab برای هر دسته بندی که توییتر در شبکه خود ارائه می دهد و همچنین خانه (Home ) ، پاسخ ها (Replies)، و صندوق (Inbox) (برای پیام های مستقیم) روبرو هستید. شما می توانید بر روی آنها کلیک کنید و آنها را به طور دلخواه دستکاری نمایید.

گزینه ها

Choqok  همچنین دارای تعداد مناسبی از گزینه های رفتاری است، که ممکن است برخی از آن  برای شما مهم باشد، به عنوان مثال سرویس کوتاه سازی آدرس URL که بسیاری کاربران از آن استفاده زیادی می کنند.

نتیجه

Choqok  یک برنامه کوچک و عالیست که به راحتی اجازه می دهد تا شما همیشه در جریان وقایع جاری در توییتر باقی بمانید. سهولت استفاده و سرعت کلی آن می تواند به خوبی مورد تحسین کسانی  قرار بگیرد که از آن استفاده می کنند. Choqok را  به خوبی با چندین حساب می توانید مورد استفاده قرار دهید، بنابراین مدیریت حساب های چندگانه از این پس نباید مشکل باشد. آن را امتحان کنید. من قول می دهم تجربه بهتری نسبت به مرور توئیتر در مرورگر وب شماست.